ویندوز 10 و 11 سازمانی(Enterprise) LTSB و LTSC چیست . چه مزایایی دارد: معرفی، تفاوت ها و لایسنس اورجینال

ویندوز 10 و 11 سازمانی(Enterprise) LTSB و LTSC چیست . چه مزایایی دارد: معرفی، تفاوت ها و لایسنس اورجینال

در دنیای پر سرعت تکنولوژی امروز، کسب و کارها به راه حلی نیاز دارند که بتواند با نیازهای دائمی در حال تغییر آنها همگام شود. ویندوز به عنوان یک سیستم عامل، با پیشرفت ها و به روز رسانی های مداوم که آن را در بازار مرتبط نگه می دارد، یک انتخاب قابل اعتماد برای اکثر مشاغل بوده است. به تازگی مایکروسافت آخرین نسخه ویندوز خود را معرفی کرده است: LTSC یا Long-Term Servicing Channel. این به‌روزرسانی برای پاسخگویی به نیازهای کسب‌وکارهای سطح سازمانی که به یک سیستم عامل با ثبات، امنیت و طول عمر بیشتر نیاز دارند، طراحی شده است.
در اصل Windows LTSC یک نسخه تخصصی از ویندوز است که یک محیط سیستم عامل پایدار و قابل پیش بینی را برای مشاغل فراهم می کند. این نسخه مبتنی بر ویندوز 10 و ویندوز 11، آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز است. با این حال، بر خلاف سایر نسخه‌ها، LTSC به‌روزرسانی‌های منظم ویژگی‌ها را دریافت نمی‌کند، و همچنین نیازی به ارتقاء مداوم ندارد. در عوض، این نسخه برای ارائه پشتیبانی طولانی مدت و پایداری سازمان ها برای اطمینان از ادامه عملکرد روان تر طراحی شده است.

نسخه Windows Long Term Support Channel (LTSC) یک نسخه تخصصی از سیستم عامل مایکروسافت است که برای مشتریان تجاری و سازمانی با زیرساخت ها و ابزارهای حیاتی طراحی شده است. ذکر این نکته ضروری است که نسخه های LTSC هر دو تا سه سال یکبار منتشر می شوند و به مدت 10 سال پشتیبانی می شوند. این به‌روزرسانی‌ها فقط وصله‌ها و ویژگی‌های امنیتی ضروری را ارائه می‌کنند، و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌هایی تبدیل می‌کنند که می‌خواهند تعداد دفعات و دامنه به‌روزرسانی‌ها و خرابی‌ها را به حداقل برسانند. نسخه LTSC یک پلت فرم پایدار و قابل اعتماد برای سیستم هایی که نیاز به پشتیبانی طولانی مدت و تضمین امنیت و به روز رسانی با کیفیت دارند، فراهم می کند.

نسخه LTSC ویندوز یا کانال سرویس طولانی مدت، مزایای زیادی را برای کاربران سازمانی ارائه می دهد. یکی از بزرگترین مزایا پشتیبانی گسترده و به روز رسانی های امنیتی است که تا 10 سال پس از انتشار اولیه ارائه می شود. این به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا محیطی پایدار و امن را بدون نیاز به ارتقا یا به‌روزرسانی مداوم سیستم عامل خود حفظ کنند. علاوه بر این، نسخه LTSC دارای مجموعه ای از ویژگی های کاهش یافته است، که در درجه اول بر عملکرد اصلی تمرکز دارد، که می تواند برای کسب و کارهای دارای نرم افزار تخصصی که ممکن است در آخرین نسخه های ویندوز اجرا نشود، مفید باشد. به طور کلی، نسخه LTSC می تواند راه حلی قابل اعتماد، ایمن و مقرون به صرفه را برای کاربران سازمانی ارائه دهد که ثبات را بر آخرین ویژگی ها و به روز رسانی ها ترجیح می دهند.
Windows 10 Enterprise LTSC (کانال خدمات طولانی مدت) نسخه ای از ویندوز است که به طور خاص برای سازمان هایی طراحی شده است که به یک محیط سیستم عامل پایدار با حداقل تغییرات نیاز دارند. نسخه LTSC لایسنس ویندوز قرار است در سناریوهایی اجرا شود که تداوم و پایداری ضروری است.

اما زمان مناسب برای استقرار نسخه LTSC چه زمانی است؟ پاسخ به نیازهای خاص یک سازمان بستگی دارد. به طور معمول، سازمان هایی که به یک پلت فرم پایدار و قابل اعتماد برای برنامه های کاربردی و حجم کاری حیاتی مانند مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل یا سازمان های دولتی نیاز دارند، ممکن است LTSC را برای نیازهای خود مناسب تر بدانند. همچنین، LTSC برای سازمان هایی ایده آل است که الزامات انطباق دقیق دارند و نیاز به رعایت استانداردهای نظارتی و امنیتی دقیق دارند.
با این حال، توجه به این نکته مهم است که در حالی که LTSC ثبات را فراهم می کند، با محدودیت هایی نیز همراه است. بزرگترین محدودیت نسخه LTSC این است که به‌روزرسانی‌های ویژگی‌ها را به دفعات دیگر نسخه‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 دریافت نمی‌کند. این بدان معناست که برخی از آخرین ویژگی‌های امنیتی و تجربیات کاربر ممکن است در LTSC در دسترس نباشند. به این ترتیب، ممکن است برای سازمان هایی با کاربران نهایی که به آخرین ویژگی های ویندوز نیاز دارند، بهترین گزینه نباشد.

درک این نکته مهم است که هر نسخه از LTSC برای چند سال خاص پشتیبانی می‌شود و فقط به‌روزرسانی‌های امنیتی را در آن دوره دریافت می‌کند. بنابراین، ضروری است که نسخه ای را انتخاب کنید که با برنامه های کاربردی نرم افزاری و اجزای سخت افزاری که سازمان شما به آن متکی است سازگار باشد. به طور کلی، جدیدترین نسخه LTSC توصیه می شود، زیرا آخرین ویژگی های امنیتی و بهبودهای پایداری را ارائه می دهد. با این حال، اگر برنامه‌های قدیمی یا سخت‌افزاری دارید که فقط با نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز کار می‌کنند، این ممکن است بهترین انتخاب نباشد. در چنین مواردی، انتخاب یک نسخه قدیمی از LTSC که هنوز توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود، انتخاب بهتری است.

نسخه Long-term Serviceing Channel (LTSC) ویندوز برای پاسخگویی به نیازهای سازمان ها و شرکت هایی طراحی شده است که به محیط های محاسباتی پایدار، ایمن و کم تعمیر و نگهداری نیاز دارند. این نسخه از ویندوز به دلیل کاهش دفعات به‌روزرسانی ویژگی‌ها متمایز است و به سازمان‌های سازمانی اجازه می‌دهد از خطرات و هزینه‌های مرتبط با به‌روزرسانی‌های مکرر نرم‌افزار اجتناب کنند. در این سند، مروری بر ویژگی های کلیدی LTSC که آن را به گزینه ای جذاب برای مشاغل تبدیل می کند، ارائه خواهیم داد. این ویژگی‌ها شامل دوره‌های پشتیبانی طولانی، پیشرفت‌های امنیتی، و یک مدل استقرار و نگهداری ساده‌شده است. ما هر ویژگی را با جزئیات بررسی خواهیم کرد تا درک جامعی از مزایا و موارد استفاده Windows LTSC ارائه کنیم.

ارتقاء از نسخه قبلی ویندوز به LTSC را می توان با انجام چند مرحله ساده انجام داد. اول، مهم است که توجه داشته باشید که هیچ مسیر ارتقای مستقیمی از ویندوز 7 یا 8 به LTSC وجود ندارد، بنابراین کاربران با آن سیستم عامل ها باید ابتدا به ویندوز 10 اورجینال ارتقا دهند. پس از نصب ویندوز، کاربران می توانند در محل به LTSC ارتقا دهند. همچنین توصیه می شود قبل از هر گونه ارتقاء، یک نسخه پشتیبان کامل از سیستم انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که داده ها در این فرآیند از بین نمی روند. علاوه بر این، کاربران باید اطمینان حاصل کنند که سخت افزار آنها حداقل مورد نیاز LTSC، از جمله پردازنده 64 بیتی، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی را برآورده می کند. پیروی از این مراحل به کاربران کمک می کند تا با موفقیت به آخرین نسخه LTSC ارتقا یافته و از ویژگی های جدید و عملکرد بهبود یافته آن بهره ببرند.

نسخه Windows LTSC (Long Term Servising Channel) نسخه ای از لایسنس ویندوز 10 و لایسنس ویندوز 11 است که به طور خاص برای سازمان هایی با الزامات خاص، مانند عملیات های حیاتی، که به یک محیط سیستم عامل پایدار نیاز دارند، طراحی شده است. نسخه LTSC با سایر نسخه‌های ویندوز 10 متفاوت است زیرا فقط اصلاحات و به‌روزرسانی‌های مهم را دریافت می‌کند، بدون هیچ ویژگی یا پیشرفت جدیدی. یکی از مهم ترین ویژگی های نسخه LTSC مدیریت به روز رسانی است. در نسخه LTSC، به‌روزرسانی‌ها را می‌توان در مقایسه با سایر نسخه‌های ویندوز 10 اورجینال به روشی کمتر پیچیده و مزاحم مدیریت کرد. نسخه LTSC ویندوز 11 به سازمان ها اجازه می دهد تا از چرخه های به روز رسانی و ارتقا اجباری که با نسخه های دیگر ویندوز 11 اورجینال ارائه می شود اجتناب کنند. این تضمین می کند که نسخه LTSC برای سازمان هایی با الزامات تخصصی که می خواهند به روز رسانی های خود را به طور مؤثرتری کنترل کنند، پایدارتر و ایمن تر است.

نسخه Windows LTSC با تعدادی از ملاحظات امنیتی برای سازمان ها همراه است. نسخه LTSC به عنوان یک کانال سرویس طولانی مدت، فقط برای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی طراحی شده است و تغییرات ویژگی‌ها را ندارد. این ناگزیر به این معنی است که سازمان‌هایی که نسخه LTSC را اجرا می‌کنند ممکن است ویژگی‌های امنیتی جدیدتری که در به‌روزرسانی‌های مکرر ویژگی‌ها یافت می‌شوند را از دست بدهند. بنابراین، برای سازمان ها بسیار مهم است که اقدامات امنیتی قوی را برای جبران این واقعیت اجرا کنند. این ممکن است شامل اطمینان از به روز بودن حفاظت نقطه پایانی، استفاده از احراز هویت چند عاملی و انجام ممیزی های امنیتی منظم برای جلوتر از آسیب پذیری های احتمالی باشد. علاوه بر این، توصیه می‌شود که برنامه‌های قدیمی که بر روی نسخه LTSC اجرا می‌شوند، به‌طور مداوم نظارت و اصلاح شوند تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود. به طور کلی، در حالی که نسخه LTSC ثبات و پشتیبانی را برای برنامه های کاربردی قدیمی فراهم می کند، سازمان ها باید در اجرای اقدامات امنیتی اضافی برای محافظت در برابر تهدیدات نوظهور هوشیار باشند.

به طور خلاصه، معرفی نسخه Windows 11 Enterprise LTSC یک حرکت قابل توجه توسط مایکروسافت است که انتظار می رود برای بسیاری از سازمان ها و صنایعی که به یک سیستم عامل پایدار و قابل پیش بینی نیاز دارند، سود برساند. اگرچه نسخه LTSC ممکن است نیازهای هر کاربر نهایی را برآورده نکند، اما می تواند برای مدیران سیستم و صنایعی که به قابلیت اطمینان و امنیت طولانی مدت نیاز دارند، یک موهبت باشد. جالب است که ببینیم این نسخه جدید چگونه پذیرفته شده و در بخش های مختلف ادغام می شود و چگونه مایکروسافت به توسعه و بهبود این نسخه از ویندوز در آینده ادامه می دهد.

برچسب ها: ویندوز 10 LTSB, ویندوز 10 Enterprise, ویندوز 11 LTSC, Windows 10 Enterprise LTSC,

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

4.6/5 - (13 نظر)

دیگر مطالب

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

خانه
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من