آشنایی با انواع لایسنس اورجینال ویندوز شرایط، قیمت، تفاوت ها و اهمیت: معرفی انواع لایسنس ویندوز 10 اورجینال

آشنایی با انواع لایسنس اورجینال ویندوز شرایط، قیمت، تفاوت ها و اهمیت: معرفی انواع لایسنس ویندوز 10 اورجینال

اگر به فکر فعالسازی قانونی و رسمی سیستم عامل ویندوز کامپیوتر یا لپ تاپ خود افتاده باشید و برای خرید لایسنس ویندوز اقدام کنید، ممکن است با اصطلاحاتی رو به رو شویم که از آن ها برای معرفی انواع مختلف لایسنس های ویندوز اوریجینال استفاده می‌شود و این مسئله برایتان سردرگم کننده به نظر آید.

لایسنس ویندوز چیست؟

قبل از اینکه بحث اصلی مقاله که مربوط به انواع لایسنس ویندوز اورجینال و قانونی می‌شود را آغاز کنیم بهتر است کمی در رابطه با ماهیت لایسنس ویندوز صحبت داشته باشیم و مشخص نماییم که اصلا منظور از این مقوله چیست و چرا باید یک کاربر به دنبال خرید این نوع لایسنس باشد؟ همانطور که می‌دانید برای توسعه هر بستر نرم افزاری انرژی زیادی صرف می‌شود و شاید هزاران فرد در این پروسه شبانه روزی سخت کار کنند. سیستم عامل ویندوز مایکروسافت هم به عنوان یک بستر نرم افزاری شرایط مشابه دارد و افراد زیادی در توسعه و پشتیبانی آن نقش دارند. قوانین کپی رایت در سراسر دنیا (به غیر از چند کشور خاص نظیر ایران) به گونه‌ایست که هر کاربر برای استفاده از نرم افزار خاص مورد نظرش باید حق و حقوق سازنده آن را پرداخت نماید.

بنابراین وقتی از لایسنس ویندوز 10 صحبت می‌کنیم، در واقع منظورمان مجوز استفاده قانونی از این سیستم عامل است که به صورت یک کد قابل خرید بوده و پس از فعالسازی در کامپیوتر یا لپ تاپ، امکان استفاده قانونی و بدون محدودیت از ویندوز را به کاربر می‌دهد.

کرک ویندوز چیست؟

کرک به معنای دور زدن حق کپی رایت و استفاده غیر قانونی از هر نرم افزار یا بازی است! زمانی که شما از نسخه کرک شده ویندوز روی کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، یعنی لایسنس قانونی در آن فعال نکرده‌اید و فقط موقتا فعالسازی آن را با استفاده از ابزارهای خاصی انجام داده‌اید.

در عصر حاضر انجام تمام امور بانکی و غیره توسط رایانه‌های شخصی انجام می‌شود و امنیت در فضای اینترنت امری ضروری است. هر چه تکنولوژی پیشرفت می‌کند خطرات و عوارض جانبی زندگی در دنیای دیجیتال نیز گسترش پیدا کرده و تعداد سودجویان و سارقین اطلاعات بیشتر می‌شود و از روش‌های مختلفی برای تخریب، سرقت اطلاعات و درامدزایی استفاده می‌کنند.

اولین گزینه‌ای که به ذهن کاربران رایانه‌های شخصی و سازمان‌ها در مقوله امنیت اطلاعات می‌رسد، نصب نرم افزاری امنیتی یا همان ضد ویروس از یک شرکت معتبر و به‌روزرسانی لحظه به لحظه آن است. اما نکته اینجاست که وجود قوی‌ترین نرم افزارهای امنیتی در یک بستر ناامن بی فایده است.

نباید از یاد برد که هر نرم افزار رایانه طبق منطق مشخصی بر اساس سیستم عاملی که روی آن نصب شده، اجرا می‌شود و زمانی که سیستم عامل کاربر نواقص و ایرادهای امنیتی داشته باشد، نرم افزار امنیتی کاربرد چندانی ندارد.

افرادی که وقت و انرژی زیادی را صرف تولید فایل‌های Crack و از بین بردن محدودیت‌های نرم افزارها و سیستم عامل‌ها به طور رایگان می‌کنند، قطعاً با دلیل مشخص و حساب شده‌ای اقدام به این کار کرده‌اند. ویندوزهای غیراصلی دستکاری شده و پر از ایرادها و نواقص هستند و توسط مایکروسافت به‌روزرسانی نمی‌شوند. در صورت وقوع مشکل تنها راه‌حل نصب مجدد ویندوز و پذیرش خطر از دست دادن بخشی از فایل‌ها است.

شرکت رایان‌نت (سهامی خاص) به عنوان اولین تامین‌کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner) با سابقه فعالیت نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین المللی شاخص و مطرح مستقر در ایران، مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم، با قیمت مناسب و بدون واسطه از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد. با توجه به حجم موجودی شرکت تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده میشوند و دارای پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند، همچنین هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می گردند.

تفاوت‌های ویندوز اورجینال با نسخه های غیر اصلی:

  • معمولاً Source هایی که کاربران توسط آن ویندوز را نصب می‌کنند از منابعی همچون Torrent و یا دیگر سایت‌های به اشتراک گذاری فایل‌ها تهیه می‌شود. معتبرترین شرکت‌های داخلی که ویندوزهایی غیر اصلی (با منشائی غیر از شرکت تولید کننده – مایکروسافت) و بدون محدودیت را با قیمتی بسیار پایین در اختیار کاربران می‌گذارند نیز قابل اطمینان نیستند و حتی اگر ادعایی بر “Untouched” بودن آن کنند نمی‌توان از دست‌کاری نشده بودن آن سورس‌ها اطمینان حاصل کرد.
  • رفع محدودیت‌های ویندوزها معمولاً توسط اجرای فایل‌های Crack تولید شده توسط افرادی ناشناس صورت می‌پذیرد؛ اجرای فایل‌های Crack دروازه‌ای همیشگی در کامپیوتر به روی آن افراد باز می‌کند که نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس نیز نمی‌تواند از این امر جلوگیری کند.
  • استفاده از Windows Update که مایکروسافت روزانه و یا هفتگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار حائز اهمیت است و نه تنها ایرادهای شناسایی شده ویندوز را برطرف می‌کند بلکه امکانات جدید و به‌روز رسانی‌های مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیگر مزایای استفاده از لایسنس ویندوز 10 اورجینال:

  1. پایداری بیشتر در مقایسه با نسخه‌های کرک شده
  2. امنیت بیشتر در مقابل بدافزارها و حملات
  3. امکان دریافت به‌روز رسانی ها (آپدیت ها) به صورت واقعی
  4. پشتیبانی بلند مدت و رایگان مایکروسافت
  5. امکان استفاده همیشگی از لایسنس ویندوز
  6. دریافت نرم افزارهای کاربردی از مایکروسافت که نیاز به ویندوز اصل (Windows Genuine) دارند
  7. توانایی تشخیص و عیب یابی به وسیله مرکز اعمال Action Center
  8. بدون نیاز به تعویض‌های مکرر سیستم عامل نسبت به نمونه کپی
  9. افزایش کارایی و سرعت رایانه (عدم افت سرعت و بروز مشکلات با گذشت زمان)

قبل از هر چیز بهتر است تفاوت سه نوع کلید فعالسازی ویندوز 10 (لایسنس ویندوز 10) را بررسی کنیم و با محدودیت‌ها و مزایای هر نوع، آشنا شویم. همان‌طور که اشاره کردیم سه نوع کلید فعالسازی ویندوز ۱۰ وجود دارد و هر روش فعالسازی مزایا و معایبی دارد.

توجه کنید که نسخه‌های کرک شده‌ی ویندوز نیز توسط برخی فروشگاه‌های نرم‌افزار به صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی فروخته می‌شود اما این نسخه‌ها با نسخه‌های معمولی متفاوت است.

لایسنس Retail یا کلید فعالسازی خرده‌فروشی

زمانی که ویندوز 10 را از فروشگاه مایکروسافت یا سایر فروشگاه‌های نرم‌افزاری خریداری می‌کنید، کلید نصب که شامل 25 حرف و رقم است، ارایه می‌شود. این کلید برای فعالسازی ویندوز 10 به کار می‌رود و اگر کلید قابل‌قبولی باشد، ویندوز 10 فعال می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید ویندوز 10 را با همین کلید، در سیستم دیگری فعال کنید و البته فقط در یک سیستم به صورت هم‌زمان قابل استفاده است.

– این لایسنس ها مادام العمر بوده و هیچ گونه محدودیتی در زمان استفاده آن ها بر روی سیستم شما وجود ندارد.

– این لایسنس ها را می توان به دفعات بر روی سیستم خود نصب و راه اندازی کرده و در صورت پاک کردن نرم افزار خود می توانید مجددا آن را فعال سازی کنید .

– با تهیه ی این نوع از لایسنس ها می توانید حتی مادربرد خود را نیز تعویض نمایید . برای این منظور تنها کافی است پیش از تعویض مادربرد بوسیله نرم افزار Skype با قسمت Activation Center مایکروسافت تماس گرفته و یا با بخش پشتیبانی شرکت تماس حاصل کنید. به این ترتیب لایسنس شما بدون هیچگونه هزینه ای بر روی سیستم جدید قابل استفاده است .

لایسنس OEM یا کلید فعالسازی تولیدکنندگان کامپیوتر و لپ‌تاپ

نوع دوم کلید فعالسازی ویندوز توسط تولیدکنندگان کامپیوتر‌های آماده، مینی-پی‌سی و لپ‌تاپ و همین‌طور محصولات ویندوزی دیگر مثل تبلت‌ها و اولترابوک‌های تبدیل‌شونده و کیس‌های گیمینگ و غیره، استفاده می‌شود. در حقیقت این کمپانی‌ها با مایکروسافت قرارداد خاصی منعقد می‌کنند و به موجب آن سیستم عامل ویندوز را به صورت اکتیو یا فعال شده، روی محصولات ارایه می‌کنند. در صورت نیاز می‌توانید ویندوز ۱۰ را ریفرش و از نو نصب کنید و نیازی به فعالسازی مجدد نیست اما توجه کنید که نباید نسخه‌ی متفاوتی از ویندوز ۱۰ را از دیسک نصب ویندوز ۱۰، نصب کنید.

– این لایسنس ها مادام العمر بوده و صرفا جهت استفاده بر روی سخت افزار مشخص یا دستگاه مشخصی به شرکت های تولید کننده سخت افزار(مانند کمپانی های تولید کننده لپ تاپ و سرور) ارائه می شوند .

-این نوع از لایسنس ها ویژه تولید کنندگان سخت افزار بوده و فروش عمومی آن توسط مایکروسافت به اشخاص، شرکت ها و سازمان ها انجام نمی شود.

-در صورت تعویض مادربرد و تغییر سخت افزار لایسنس غیر فعال می شود .

-در صورت پاک شدن ویندوز لایسنس امکان فعال سازی مجدد روی همان سیستم را دارد(در برخی از انواع نسخه های OEM تنها یکمرتبه اعتبار نصب و فعالسازی وجود دارد).

-این نسخه ها امکان دریافت پشتیبانی فنی مستقیم از مایکروسافت را ندارند و پشتیبانی محصول بر عهده تولید کننده سخت افزار (Manufacturer) می باشد.

-این نسخه ها امکان استفاده جهت آپگرید به نسخه های بعدی و یا بالاتر را نداشته و جهت نصب بایستی نسخه مرتبط با لایسنس مجددا به صورت Clean-Install نصب کردد.

– در ایران برخی سایت های متفرقه و بی اصالت به لایسنس های اشتراکی که به چندین نفر فروخته می شود OEM اطلاق می کنند، این لایسنس ها معمولا بعد از مدت کوتاهی (نهایتا یک سال) توسط مایکروسافت بلاک(مسدود) و ابطال می شوند.

* توجه داشته باشید هیچ کدام از محصولات ارایه شده توسط ما از نوع OEM نمی باشند.

لایسنس عمده یا Volume License

روش دیگر برای فعالسازی ویندوز ۱۰، استفاده از کلید نصب عمده است. این روش توسط سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که می‌خواهند ویندوز ۱۰ را روی تعداد زیادی کامپیوتر نصب و استفاده کنند.

-این لایسنس ها مخصوص شرکت ها و سازمان هایی هستند که قصد خرید لایسنس برای تعداد بالای سخت افزار را دارند.
لازم به ذکر است این نوع لایسنس با دفعات فعالسازی بالا و تعیین شده امکان نصب و فعالسازی جهت تعداد بالای سیستم را تنها به تعداد فعالسازی تعیین شده ممکن می سازد.
برای مثال لایسنس VL با 50 فعالسازی مجموعا امکان 50 مرتبه نصب و فعالسازی (بروی 1 تا 50 سیستم) را مقدور می سازد.

لایسنس یکبار نصب یا کلید فعالسازی MSDN

این نوع لایسنس توسط مایکروسافت برای استفاده در شرکت های توسعه نرم افزار برای مقاصد تست، توسعه و طراحی محصول و با قیمت های پایین تر و محدودیت استفاده بیشتر ارائه می شود.

این نسخه (لایسنس یکبار فعالسازی) قابلیت نصب و فعالسازی تنها یک مرتبه بروی یک سخت افزار را داراست، لازم به ذکر است نصب و فعالسازی مجدد حتی بروی سیستم اول نیز ممکن نیست، برای نصب مجدد شما تنها می توانید از سیستم خود Backup تهیه کنید آن را روی همان سیستم Restore کنید.

هر گونه تغییر سخت افزاری (نظیر ارتقا قطعات سیستم) می تواند باعث از کار افتادن این نوع لایسنس شود، لایسنس های یکبار فعالسازی تنها بروی یک سیستم و با سخت افزار ثابت مادام العمر قابل استفاده هستند و برخلاف نسخه های (ریتیل) امکان فعالسازی مجدد را ندارند. ضمنا این لایسنس به صورت مادام العمر بوده و نیازی به هیچ گونه خرید مجدد به صورت سالیانه ندارد.

توجه داشته باشید:

لایسنس های ارایه شده توسط این شرکت برخلاف روال عادی بازار همگی مادام العمر ( و نه یکساله) و همچنین با امکان فعالسازی به دفعات می باشند.

ضمن اینکه فعال سازی و استفاده از لایسنس ها در همه نقاط جهان از جمله ایران و خارج از ایران و حتی اروپا و آمریکا مقدور است.

همچنین تمامی لایسنس های ارایه شده شامل گارانتی اصالت و پشتیبانی رایگان فعالسازی می باشند.

در حالی که ایران کماکان تحت اعمال تحریم های مالی و تجاری آمریکا می باشد چطور همکاری یک شرکت ایرانی در قالب همکاری تجاری رسمی (Partner) مقدور است ؟

این مجموعه با توجه به فعالیت در حوزه هوش مصنوعی در خارج از مرز های ایران و دارا بودن دفتر و شخصیت حقوقی مستقل در انگلستان و روسیه، از طریق دفتر خود در لندن اقدام به این مهم نموده است تا قادر باشد با عبور از محدودیت های قانونی موجود جهت تجارت مستقیم ایران و آمریکا (که متاسفانه کماکان نیز برقرار است) امکان خرید، پشتیبانی و ارایه راهکار های اصلی و قانونی مایکروسافت را در ایران مقدور سازد.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر این شرکت در لندن به شماره 00442008880272 تماس حاصل فرمایید و یا به وبسایت انگلیسی زبان این مجموعه در انگلستان (www.talee.co.uk) مراجعه نمایید.

دلیل تفاوت قابل توجه در قیمت محصولات شما با سایر لایسنس های بازار چیست ؟

در مورد قیمت لایسنس میبایستی چند فاکتور مد نظر قرار داده شود :

مدت اعتبار لایسنس

دفعات نصب لایسنس

شرایط قانونی استفاده از لایسنس

گارانتی و پشتیبانی لایسنس

لایسنس های ارایه شده توسط این شرکت برخلاف روال عادی بازار همگی مادام العمر ( و نه یکساله) و همچنین با امکان فعالسازی به دفعات می باشند

ضمن اینکه فعال سازی و استفاده از لایسنس ها در همه نقاط جهان از جمله ایران و خارج از ایران و حتی اروپا و آمریکا مقدور است

همچنین تمامی لایسنس های ارایه شده شامل گارانتی و پشتیبانی رایگان نصب و فعالسازی می باشند

در حالی که اکثر لایسنس های ارایه شده در بازار به عنوان لایسنس خاورمیانه (؟!) و با امکان نصب یکباره و اعتبار یکساله ارایه می شوند و همچنین برای استفاده در خارج از کشور وجاهت قانونی ندارند !

در این میان دقت به قیمت های دلاری لایسنس های مایکروسافت در سایت رسمی فروشگاه مایکروسافت(حتی در مورد قیمت های ارایه شده در خاورمیانه)، می تواند ابهام را حل کند و طبیعتا قیمت هایی در حد یک پنجم تا یک بیستم قیمت واقعی نمی توانند لایسنس اصلی باشند.

لایسنس ویندوز10,انواع لایسنس ویندوز 10,خرید لایسنس ویندوز,لایسنس OEM ویندوز,لایسنس MSDN ویندوز,لایسنس یکبار نصب ویندوز,لایسنس اورجینال ویندوز,ویندوز 10 اورجینال,انواع لایسنس ویندوز,انواع ویندوز اورجینال 10,مزایای ویندوز اورجینال,چرا ویندوز اورجینال,خرید ویندوز اورجینال,فروش لایسنس ویندوز 10,لایسنس ویندوز 10 اورجینال,لایسنس ریتیل ویندوز 10,خرید لایسنس Retail ویندوز 10,لایسنس قانونی ویندوز,لایسنس اصلی ویندوز 10,قیمت لایسنس ویندوز,قیمت ویندوز اورجینال,قیمت لایسنس Windows 10

برچسب ها: لایسنس ویندوز10, انواع لایسنس ویندوز 10, خرید لایسنس ویندوز, لایسنس OEM ویندوز, لایسنس MSDN ویندوز, لایسنس یکبار نصب ویندوز, لایسنس اورجینال ویندوز, ویندوز 10 اورجینال, انواع لایسنس ویندوز, انواع ویندوز اورجینال 10, مزایای ویندوز اورجینال, چرا ویندوز اورجینال, خرید ویندوز اورجینال, فروش لایسنس ویندوز 10, لایسنس ویندوز 10 اورجینال, لایسنس ریتیل ویندوز 10, خرید لایسنس Retail ویندوز 10, لایسنس قانونی ویندوز, لایسنس اصلی ویندوز 10, قیمت لایسنس ویندوز, قیمت ویندوز اورجینال, قیمت لایسنس Windows 10

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

4.5/5 - (4 نظر)

دیگر مطالب

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

خانه
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من