رفع مشکلات ویندوز 10: 6 راهکار جهت بازیابی پایداری ویندوز 10 و افزایش سرعت

رفع مشکلات ویندوز 10: 6 راهکار جهت بازیابی پایداری ویندوز 10 و افزایش سرعت

راهکار چهارم: استفاده از لایسنس اورجینال ویندوز 10

آیا با سیستم عامل ویندوز 10 خود مشکل دارید؟ آیا ویندوز 10 شما هنگ میکند؟ آیا سرعت بوت شدن لپ تاپ شما پایین آمده؟ آیا زیاد با صفحه آبی مرگ مواجه میشوید؟ شما احتمالا حل مشکلات ویندوز 10 را در گوگل جستجو کرده اید. نگران نباشید با ما همراه باشید تا از مشکلات ویندوز خود خلاص شوید و سرعت واقعی ویندوز 10 را تجربه کنید.

در این مقاله آموزشی، شما راه های اصلی حل مشکلات و تعمیرات ویندوز 10 را یاد میگیرید، پس از انجام راهکار های ذکر شده شاهد افزایش چشمگیر سرعت ویندوز خود و حل مشکلات آن خواهید بود.

راهکار اول: اجرای DISM و ابزار SFC

اگر شاهد کرش شدن اپلیکیشن ها و از کار افتادن برخی از عملکرد های ویندوز هستید. از DISM (Deployment Image Servicing and Management) و ابزار SFC (System File Checker) برای اسکن کردن ویندوز و بازگردانی فایل های اصلی ویندوز که احتمال پاک شده اند باید استفاده کنید. احتمالا دیدن قدم های انجام این کار در نگاه اول پیچیده به نظر بیاید. ولی اگر قدم به قدم کار های انجام شده را پیاده سازی کنید خیلی ساده این کار را انجام میدهید:

1. ابتدا کلید ویندوز و R را همزمان نگه دارید تا Run Box اجرا شود.

2. عبارت “cmd” را تایپ کنید و کلید های Shift + Ctrl + Enter را همزمان نگه دارید.

3. سپس Command Prompt باز خواهد شد.

4. دستور زیر را تایپ کنید و Enter را بزنید.

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehelth

صبر کنید تا عملیات تکمیل شود.

5. دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید.

sfc /scannow

ابزار SFC تمام فایل های محافظت شده سیستم را اسکن میکند و فایل های خراب را با کپی فایل اصلی موجود در کش که در یک فولدر فشرده در فولدر اجرایی ویندوز که معمولا C:\Windows. است.

تا کامل شدن روند اسکن و شناسایی صبر کنید شما نتایج اسکن را اجرای دستور تمام شد میبینید.

ویندوز را بصورت عادی اجرا کنید اگر هنوز مشکل سیستم ویندوز شما حل نشده اصلا جای نگرانی نیست راهکارهای بعدی را اجرا کنید.

راهکار دوم: استفاده از Repair Tool اتوماتیک ویندوز

اگر ویندوز شما امکان اجرای ویندوز 10 را بصورت عادی ندارد، از ابزار تعمیر (Repair Tool) خودکار ویندوز برای رفع این مشکل یا ارور استفاده نمایید.

  1. به منوی پیشرفته استارت آپ ویندوز خود بروید(Windows 10 Advanced Startup Options).برای وارد شدن به این منو راه های مختلفی است مثلا میتوانید بلافاصله پس از روشن شدن لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی خود یک از دکمه های Esc, F1, F2, F8, F10,F11 را روی کیبورد بزنید تا وارد منوی BIOS ویندوز شوید. یا با استفاده از دیسک ویندوز یا فلشی که ویندوز روی آن است وارد منوی BIOS شوید
  2. سپس وارد منوی Windows 10 Advanced Startup Options شوید.
  3. سپس مسیر زیر را طی کنید.

> Advanced Options > Startup Repair > Windows 10.Troubleshoot

به این صورت روند تعمیر ویندوز 10 شما آغاز میشود و اگر مشکلی باشد به احتمال بالا با این کار حل میشود. با این حال اگر هنوز مشکل ویندوز 10 شما بصورت کامل حل نشده است با ما همراه باشید تا راهکار دیگری برای حل مشکلات لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی شما معرفی کنیم.

راهکار سوم: اجرای System Restore برای بازگرداندن سیستم به حالت نرمال

اگر ویندوز لپتاپ یا کامپیوتر شما حالت پایداری ندارد و مدام با صفحه آبی مرگ مواجه میشوید؛ شما میتوانید با استفاده از قابلیت System Restore ویندوز خود را به حالت قبلی و عادی در بازگردانید.

اگر ویندوز شما قابل اجرا هست:

1. با کلید های Windows و R جعبه فرمان RUN را اجرا کنید.

2. عبارت “control” را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید.

3. گزینه Recovery را طبق تصویر زیر انتخاب کنید.

4. گزینه Open System Restore را انتخاب نمایید.

سپس بر روی Next کلیک کرده و با راهنمایی های پروسه System Restore را تکمیل کنید.

حال اگر ویندوز شما اجرا نمیشود:

1. به منوی Startup advanced options بروید. (طبق آموزش گفته شده در راهکار دوم)

2. وارد Troubleshoot شده، مسیر زیر را طی کنید.

Advanced options > System RestoreTroubleshoot

حساب کاربری خود را انتخاب کرده و رمز عبور آن را وارد کنید.

4. و گزینه Next را بزنید و نقطه Restore point مورد نظر را انتخاب کرده و روند System Restore را کامل کنید.

توجه: اگر نقطه بازگردانی (Restore point) تابحال ایجاد نکرده اید نمیتوانید از این روش استفاده کنی

راهکار چهارم: استفاده از لایسنس اورجینال ویندوز 10

متاسفاده در کشور ما استفاده از نرم افزار های اورجینال به درستی جا نیافتاده و اکثر هموطنان از سیستم عامل و نرم افزار های کرک شده و غیر قانونی استفاده میکنند که این خود دلیل اصلی مشکلات کامپیوتر یا لپ تاپ است. در ادامه با هم به بررسی تفاوت های نسخه های اصلی و کرک شده میپردازیم:

  • معمولاً Source هایی که کاربران توسط آن ویندوز را نصب می‌کنند از منابعی همچون Torrent و یا دیگر سایت‌های به اشتراک گذاری فایل‌ها تهیه می‌شود. معتبرترین شرکت‌های داخلی که ویندوزهایی غیر اصلی (با منشائی غیر از شرکت تولید کننده – مایکروسافت) و بدون محدودیت را با قیمتی بسیار پایین در اختیار کاربران می‌گذارند نیز قابل اطمینان نیستند و حتی اگر ادعایی بر “Untouched” بودن آن کنند نمی‌توان از دست‌کاری نشده بودن آن سورس‌ها اطمینان حاصل کرد.
  • رفع محدودیت‌های ویندوزها معمولاً توسط اجرای فایل‌های Crack تولید شده توسط افرادی ناشناس صورت می‌پذیرد؛ اجرای فایل‌های Crack دروازه‌ای همیشگی در کامپیوتر به روی آن افراد باز می‌کند که نرم افزار امنیتی و آنتی ویروس نیز نمی‌تواند از این امر جلوگیری کند.
  • استفاده از Windows Update که مایکروسافت روزانه و یا هفتگی در اختیار کاربران قرار می‌دهد بسیار حائز اهمیت است و نه تنها ایرادها و مشکلات شناسایی شده ویندوز را برطرف می‌کند بلکه امکانات جدید و به‌روز رسانی‌های مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از جمله معضلاتی که برای شرکت‌هایی همچون مایکروسافت در ایران وجود دارد، مشکل نبود یک نمایندگی رسمی برای فروش محصولات آنها به شکل قانونی و رسمی است.

شرکت رایان نت سهامی خاص به عنوان تنها تامین کننده رسمی لایسنس های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Partner ID : 4560062) با سابقه فعالیت 7 ساله در واردات عمده محصولات اصلی مایکروسافت و ارایه خدمات به بسیاری از سازمان های خصوصی و دولتی مطرح کشور و برخی کشور های همسایه مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم و بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی می باشد

لازم به ذکر است لایسنس های ارایه شده مستقیما از مایکروسافت ارایه می شوند و محدودیتی برای فعالسازی، آپدیت و یا استفاده در ایران ندارند، همچنین هر گونه پشتیبانی ارایه شده توسط مایکروسافت مانند امکان آپگرید که به خریداران دیگر ارایه می شود به دارندگان لایسنس های خریداری شده از این شرکت نیز توسط مایکروسافت ارایه می شود.

علاقه مندان به محصولات اصلی مایکروسافت در ایران برای اطلاعات بیشتر می توانند به فروشگاه آنلاین فارسی زبان این مجموعه www.MicrosoftLicense.com مراجعه فرمایید.

راهکار پنجم: آپدیت تمام درایورها

به روز رسانی تمامی درایور های دستگاه; پیشنهاد میشود همیشه حتی وقتی مشکلی در ویندوز خود نمیبینید تمامی درایور های دستگاه خود را به روز نگه دارید میتوانید درایور ها را بصورت دستی و یا بوسیله نرم افزاری که بصورت اتوماتیک آپدیت های درایور ها را دانلود و نصب میکند به روز نگه دارید.

راهکار ششم: ریستارت کردن ویندوز 10 به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری کردن ویندوز 10)

اگر مدام با ارور های ویندوز 10 مواجه میشوید و نمیتوانید آنها را از بین ببرید یا اگر میخواهید ویندوز خود را به حالت پیش فرض خود در بیارید. گام های زیر را طی کنید:

اگر ویندوز10 شما قابل بوت شدن و اجرا شدن هست:

1. ابتدا وارد Windows Settings شوید برای این کار میتوانید کلید ویندوز و I را همزمان نگه دارید

2. بر روی گزینه Update & Security کلیک کنید.

3. به بخش Recovery بروید سپس روی گزینه Get Started در قسمت Rest this PC کلیک کنید.

4. اگر از اطلاعات و فایل های ویندوز 10 خود بک آپ و نسخه پشتیبانی نگرفتید گزینه Keep my Files را انتخاب کنید.

و اگر که نسخه پشتیبان و بکآپ تهیه کرده اید گزینه Remove everything را انتخاب کنید.

اگر ویندوز10 شما قابل بوت و اجرا شدن نیست:

1. به منوی Startup advanced options بروید. (طبق آموزش گفته شده در راهکار دوم)

2. بر روی Troubleshoot سپس Reset this PC کلیک کنید.

3. اکانت کاربری خود را انتخاب کنید و رمز عبور خود را وارد کنید

4. بر روی Reset کلیک کنید.

برچسب ها: ویندوز اورجینال, لگ ویندوز 10, مشکلات بعد از نصب ویندوز 10, نرم افزار رفع مشکلات ویندوز 10, رفع مشکلات ویندوز 10, ویندوز 10 بدون مشکل, مشکلات بعد از آپدیت ویندوز 10, باگ آپدیت ویندوز 10, مشکل افت فریم در ویندوز 10, لگ داشتن ویندوز 10

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

4.7/5 - (6 نظر)

دیگر مطالب

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

خانه
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من