لایسنس ویندوز چیست و چرا باید آن را خریداری کنیم؟ مزایای استفاده از لایسنس اورجینال

لایسنس ویندوز چیست و چرا باید آن را خریداری کنیم؟ مزایای استفاده از لایسنس اورجینال

لایسنس ویندوز چیست و چرا باید آن را خریداری کنیم؟

  • آیا شما هم اصطلاح لایسنس را شنیده‌اید؟
  • می‌دانید لایسنس ویندوز چیست؟
  • چرا باید لایسنس ویندوز را خریداری کرد؟

شرکت رایان‌نت (سهامی خاص) به عنوان اولین تامین‌کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner) با سابقه فعالیت نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین المللی شاخص و مطرح مستقر در ایران، مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم، با قیمت مناسب و بدون واسطه از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد. با توجه به حجم موجودی شرکت تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده میشوند و دارای پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند، همچنین هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می گردند.

اما لایسنس ویندوز چیست؟

همانطور که گفتیم شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار و یا محصولات دیجیتالی پیش از عرضه محصولات خود به بازار برای طراحی و ساخت آن زحمت و تلاش زیادی کشیده‌اند. آن‌ها به دنبال این هستند تا درآمد تیم خود را در قبال عرضه نرم‌افزار به بازار، تامین کنند تا تلاش آنان برای تدوین و طراحی نرم‌افزار طی چندین سال عملا با در اختیار قرار گرفتن آن به صورت رایگان در اختیار افراد، بیهوده نشود. از همین رو برای رفع این مشکل لایسنس‌ها پا به میدان گذاشتند.

بنابراین لایسنس یک حق قانونی و رسمی برای استفاده از محصول شرکت‌های سازنده نرم‌افزار است. که این کار در واقع با فعالسازی کد لایسنس صورت می‌گیرد.
پس هرکسی که حق قانونی یک نرم‌افزار یا همان لایسنس را خریداری کند استفاده از تمام قابلیت‌های برنامه در اختیار آن قرار داده می‌شود.
مایکروسافت نیز برای استفاده از سیستم‌عامل خود برای تامین نیازهای مالی و زحمت تیم، لایسنس ویندوز را عرضه کرد تا افراد بدون پرداخت حق قانونی آن نتوانند از سیستم‌عامل استفاده کنند. پس لایسنس ویندوز یک کد دیجیتالی می‌باشد که با استفاده از آن تمام قابلیت‌های موجود در سیستم‌عامل جهت استفاده وجود دارد؛ به عبارتی با استفاده از آن کد امکان استفاده از نرم‌افزارها، بازی‌ها و حتی ویندوز برای افراد ایجاد می‌گردد.

انواع لایسنس ویندوز چیست؟

تا اینجا گفتیم که لایسنس‌ها به طورکلی چند دسته‌اند؛ اما مایکروسافت نیز برای لایسنس سیستم‌عامل خود انواعی قرار داده است تا افراد باتوجه به نیازی که دارند از آن بهره ببرند. انواع لایسنس ویندوز به قرار زیر است:

لایسنس های: Retail
– این لایسنس ها مادام العمر بوده و هیچ گونه محدودیتی در زمان استفاده آن ها بر روی سیستم شما وجود ندارد.
– این لایسنس ها را می توان به دفعات بر روی سیستم خود نصب و راه اندازی کرده و در صورت پاک کردن نرم افزار خود می توانید مجددا آن را فعال سازی کنید .
– با تهیه ی این نوع از لایسنس ها می توانید حتی مادربرد خود را نیز تعویض نمایید . برای این منظور تنها کافی است پیش از تعویض مادربرد بوسیله نرم افزار Skype با قسمت Activation Center مایکروسافت تماس گرفته و یا با بخش پشتیبانی شرکت تماس حاصل کنید. به این ترتیب لایسنس شما بدون هیچگونه هزینه ای بر روی سیستم جدید قابل استفاده است .

لایسنس های: MSDN با یک بار فعال سازی
این نوع لایسنس توسط مایکروسافت برای استفاده در شرکت های توسعه نرم افزار برای مقاصد تست، توسعه و طراحی محصول و با قیمت های پایین تر و محدودیت استفاده بیشتر ارائه می شود.
این نسخه (لایسنس یکبار فعالسازی) قابلیت نصب و فعالسازی تنها یک مرتبه بروی یک سخت افزار را داراست، لازم به ذکر است نصب و فعالسازی مجدد حتی بروی سیستم اول نیز ممکن نیست، برای نصب مجدد شما تنها می توانید از سیستم خود Backup تهیه کنید آن را روی همان سیستم Restore کنید.
هر گونه تغییر سخت افزاری (نظیر ارتقا قطعات سیستم) می تواند باعث از کار افتادن این نوع لایسنس شود، لایسنس های یکبار فعالسازی تنها بروی یک سیستم و با سخت افزار ثابت مادام العمر قابل استفاده هستند و برخلاف نسخه های (ریتیل) امکان فعالسازی مجدد را ندارند. ضمنا این لایسنس به صورت مادام العمر بوده و نیازی به هیچ گونه خرید مجدد به صورت سالیانه ندارد.

لایسنس های: (OEM)Original Equipment Manufacturer
– این لایسنس ها مادام العمر بوده و صرفا جهت استفاده بر روی سخت افزار مشخص یا دستگاه مشخصی به شرکت های تولید کننده سخت افزار(مانند کمپانی های تولید کننده لپ تاپ و سرور) ارائه می شوند .
-این نوع از لایسنس ها ویژه تولید کنندگان سخت افزار بوده و فروش عمومی آن توسط مایکروسافت به اشخاص، شرکت ها و سازمان ها انجام نمی شود.
-در صورت تعویض مادربرد و تغییر سخت افزار لایسنس غیر فعال می شود .
-در صورت پاک شدن ویندوز لایسنس امکان فعال سازی مجدد روی همان سیستم را دارد(در برخی از انواع نسخه های OEM تنها یکمرتبه اعتبار نصب و فعالسازی وجود دارد).
-این نسخه ها امکان دریافت پشتیبانی فنی مستقیم از مایکروسافت را ندارند و پشتیبانی محصول بر عهده تولید کننده سخت افزار (Manufacturer) می باشد.
-این نسخه ها امکان استفاده جهت آپگرید به نسخه های بعدی و یا بالاتر را نداشته و جهت نصب بایستی نسخه مرتبط با لایسنس مجددا به صورت Clean-Install نصب کردد.
– در ایران برخی سایت های متفرقه و بی اصالت به لایسنس های اشتراکی که به چندین نفر فروخته می شود OEM اطلاق می کنند، این لایسنس ها معمولا بعد از مدت کوتاهی (نهایتا یک سال) توسط مایکروسافت بلاک(مسدود) و ابطال می شوند.
* توجه داشته باشید هیچ کدام از محصولات ارایه شده توسط ما از نوع OEM نمی باشند.

لایسنس های: Open License Program (OLP)
– این لایسنس ها مخصوص شرکت ها و سازمان هایی هستند که قصد خرید لایسنس برای تعداد بالای سخت افزار را دارند.
متاسفانه در ایران تنها نوع خاصی از لایسنس های OLP به نام Academic و Charity به صورت غیر قانونی و بوسیله جعل مدارک مراکز آموزشی و یا خیریه (و معمولا از طریق واسطه هایی در کشور های همچون هند، امارات و …) جهت استفاده از تخفیفات مایکروسافت تهیه می شوند.
به دلیل غیر واقعی بودن مدارک خرید این گونه از لایسنس ها احتمال بلاک شدن و یا لغو خرید مشتری بعد از تحویل لایسنس وجود دارد، همچنین به دلیل روند طولانی این نوع سفارش معمولا تحویل لایسنس مشتری در کمتر از 3 تا 4 هفته ممکن نیست.
لازم به ذکر است برخلاف تصور معمول دسترسی به پنل لایسنس مشتری توسط واسطه سفارش دهنده و شرکت ارایه دهنده به سادگی مقدور بوده و همزمان تمام افراد درگیر در فرآیند سفارش می توانند به لایسنس مشتری دسترسی داشته باشند.
همچنین این نوع سفارش جهت خرید مستقیم سازمان ها از مایکروسافت بوده و به دلیل وجود تحریم های فعلی امکان خرید مستقیم نسخه های قانونی OLP از نوع Business توسط و یا به نام مشتری حقیقی و حقوقی مستقر در ایران به طور مستقیم مقدور نیست.

لایسنس های: Volume Licensing (VL)
-این لایسنس ها مخصوص شرکت ها و سازمان هایی هستند که قصد خرید لایسنس برای تعداد بالای سخت افزار را دارند.
لازم به ذکر است این نوع لایسنس با دفعات فعالسازی بالا و تعیین شده امکان نصب و فعالسازی جهت تعداد بالای سیستم را تنها به تعداد فعالسازی تعیین شده ممکن می سازد.
برای مثال لایسنس VL با 50 فعالسازی مجموعا امکان 50 مرتبه نصب و فعالسازی (بروی 1 تا 50 سیستم) را مقدور می سازد.
توجه داشته باشید:
لایسنس های ارایه شده توسط این شرکت برخلاف روال عادی بازار همگی مادام العمر ( و نه یکساله) و همچنین با امکان فعالسازی به دفعات می باشند.
ضمن اینکه فعال سازی و استفاده از لایسنس ها در همه نقاط جهان از جمله ایران و خارج از ایران و حتی اروپا و آمریکا مقدور است.
همچنین تمامی لایسنس های ارایه شده شامل گارانتی اصالت و پشتیبانی رایگان فعالسازی می باشند.

سال‌های سال است که کشور ایران بخاطر سیاست‌های یکجانبه غرب با تحریم‌های متنوعی روبرو است؛ به گونه‌ای که امکان ورود شرکت‌های بزرگ نظیر مایکروسافت را در ایران عملا ناممکن ساخته است. شرکت‌ها و برندهای بزرگ بین‌المللی معمولا برای ارائه خدمات و پشتیبانی بهتر از محصولات خود در هر کشور نمایندگی‌های را تاسیس می‌کنند. این نمایندگی‌ها همگی تحت نظارت شرکت مادر هستند و اقداماتی مانند ارائه گارانتی و تعمیرات تخصصی را انجام می‌دهند.

متاسفانه، شرکت‌های زیادی در این هستند که داعیه داشتن حق نمایندگی یا همکاری تجاری با شرکت های مختلف خارجی را دارند. اما، همانطور که می‌دانید مایکروسافت یک شرکت چندملیتی امریکایی است که با توجه به تحریم‌ها اجازه همکاری با شرکت‌های ایرانی را ندارد.

گروه شرکت های رایان نت با سابقه نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات و ارایه راهکار های نرم افزاری مایکروسافت به عنوان تنها همکار رسمی مایکروسافت در ایران، با دفاتر و شخصیت حقوقی مستقل در کشور های انگلستان، آمریکا و روسیه (دفتر لندن این شرکت با برند Talee همکار رسمی مایکروسافت در انگلستان) موفق به عبور از تمام محدودیت های ناشی از تحریم های آمریکا گردیده و مفتخر به ارایه محصولات مایکروسافت با قیمت های رقابتی، تحویل آنی و استعلام مایکروسافت به عنوان Partner و Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد.

مایکروسافت لایسنس اولین تامین کننده رسمی لایسنس های محصولات مایکروسافت در ایران، ارایه دهنده لایسنس نسخه های مختلف لایسنس ویندوز اورجینال 10، ویندوز اورجینال 7 و ویندوز اورجینال 8 با پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند.

چرا باید لایسنس ویندوز را خریداری کنیم؟

یکی از دلایل افراد برای عدم استفاده از نسخه اورجینال ویندوز نسبت به نسخه کرک شده قیمت بالای آن می‌باشد و از خود می‌پرسند حال که متوجه شدم لایسنس ویندوز چیست چرا اصلا باید از آن استفاده کنم؟ استفاده از لایسنس ویندوز برای من چه فایده و سودی دارد؟ اصلا ویندوز اورجینال با نسخه کرک شده آن چه تفاوتی دارد؟
مبحث این مطلب به بیان تفاوت نسخه لایسنس ویندوز و کرک شده نمی‌رسد و نمی‌توان درباره آن بحث کرد چراکه صحبت درباره آن بسیار است اما مزیت‌ها و فواید استفاده از ویندوز اورجینال به شرح زیر است:

  • نصب ویندوز اورجینال شما را قادر خواهد ساخت تا از تمام آپدیت‌های سیستم‌عامل ویندوز از شرکت مایکروسافت استفاده کرده و بتوانید به راحتی آن را دانلود و نصب کنید اما در نسخه‌های کرک این امکان وجود ندارد.
  • راه‌اندازی نسخه‌های اورجینال بدون نیاز به هیچ ابزار مخرب و بدافزاری فعال می‌شود اما نسخه کرک شده با استفاده از چنین ابزارهایی توسط هکرها برای فعال کردن عرضه می‌شود.
  • مبحث دیگر مربوط به سرعت می‌باشد که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است. نسخه اورجینال ویندوز در مقایسه با نسخه کرک آن از عملکرد بهتری در سرعت برخوردار است یعنی سرعت آن نسبت به نسخه کرک شده بالاتر است.
  • علاوه بر بالا بودن سرعت نسخه اورجینال ویندوز از نظر ثبات عملکرد نیز نسبت به نسخه کرک شده بیشتر است و این یعنی باگ‌هایی که گاها در برخی از نسخه‌های ویندوز 10 دیده شده مربوط به نسخه کرک شده آن بوده است.
  • یکی دیگر از مزیت‌هایی که خیلی از افراد را احتمالا متعجب خواهد کرد، پشتیبانی مستقیم مایکروسافت از نسخه اورجینال ویندوز است که در نسخه‌های کرک شده این قابلیت وجود ندارد.
  • اما در نهایت، پرداخت حق و حقوق مادی به سازنده شرکت یکی دیگر از کارهایی است که شما با خرید لایسنس ویندوز محقق خواهید کرد.

دیگر مزایای استفاده از نسخه اصلی ویندوز:

  1. پایداری بیشتر در مقایسه با نسخه‌های جعلی
  2. امنیت بیشتر در مقابل بدافزارها و حملات
  3. امکان دریافت به‌روز رسانی ها به صورت واقعی
  4. پشتیبانی مایکروسافت
  5. امکان استفاده همیشگی از جواز ویندوز
  6. دریافت نرم افزارهای کاربردی از مایکروسافت که نیاز به ویندوز اصل (Windows Genuine) دارند
  7. توانایی تشخیص و عیب یابی به وسیله مرکز اعمال Action Center
  8. بدون نیاز به تعویض‌های مکرر سیستم عامل نسبت به نمونه کپی
  9. افزایش کارایی و سرعت رایانه

شرکت رایان‌نت (سهامی خاص) به عنوان اولین تامین‌کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner) با سابقه فعالیت نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین المللی شاخص و مطرح مستقر در ایران، مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم، با قیمت مناسب و بدون واسطه از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد. با توجه به حجم موجودی شرکت تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده میشوند و دارای پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند، همچنین هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می گردند.

مایکروسافت لایسنس اولین تامین کننده رسمی لایسنس های محصولات مایکروسافت در ایران، ارایه دهنده لایسنس نسخه های مختلف لایسنس ویندوز اورجینال 10، ویندوز اورجینال 7 و ویندوز اورجینال 8.1 با پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند.

برچسب ها: لایسنس, لایسنس اورجینال, نرم افزار اورجینال, خرید لایسنس, خرید نرم افزار, دانلود نرم افزار اورجینال, مزایای لایسنس, قیمت لایسنس, هزینه لایسنس اورجینال, خرید لایسنس اوریجینال, اوریجینال, لایسنس اوریجینال, خرید ویندوز, مزایای ویندوز اورجینال, مزایای لایسنس اورجینال, مزایای لایسنس ویندوز,

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

3.9/5 - (8 نظر)

دیگر مطالب

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

خانه
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من