Windows 11: زمان انتشار، خرید و قیمت،آپدیت و آپگرید به نسخه اورجینال ویندوز 11

Windows 11: زمان انتشار، خرید و قیمت،آپدیت و آپگرید به نسخه اورجینال ویندوز 11

Windows 11: زمان انتشار، خرید و قیمت،آپدیت و آپگرید، سیستم مورد نیاز، لایسنس و ارتقا به نسخه اورجینال ویندوز 11

ویندوز 11 در تاریخ 24 ژوئن 2021 به طور رسمی در رویداد مایکروسافت که به صورت آنلاین برگذار شد، معرفی شد. اما رویدادی که احتمالا معرفی ویندوز 11 را در حافظه علاقمندان به تکنولوژی نگه می‌دارد، ماجرای درز ویندوز 11 قبل از معرفی رسمی است.

اما انتظارها به پایان رسید و ویندوز 11 به طور رسمی در رویداد مایکروسافت معرفی شد. نسخه معرفی شده برعکس انتظارها از قابلیت‌ها و امکانات جدید بسیاری بهره می‌برد. مایکروسافت وعده داده ویندوز 11 به صورت آپدیتی رایگان برای ویندوز 10 در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته وهزینه‌ای برای آنها ندارد.

ویندوز 11 تغییرات بسیار بیشتری هم با خود دارد که می توان به کاهش حجم آپدیت ها، افزایش سرعت اشاره کرد. به گفته تیم مایکروسافت، ویندوز 11 از هر نظر مورد بازنگری قرار گرفته است و حالا از حالت های دارک و لایت جدید برای خوانایی بهره می برد. همچنین ویندوز 11 ظاهر بهتر و مُدرن داری دارد.

قیمت لایسنس ویندوز ۱۱ چقدر است؟ آیا ویندوز ۱۱ برای کاربران ویندوز ۱۰ اورجینال رایگان است؟

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را به عنوان یک آپدیت رایگان در اختیار دارندگان سیستم‌های مجهز به ویندوز ۱۰ قرار می‌دهد. برای اینکه بتوانید از بروزرسانی رایگان ویندوز ۱۱ بهره‌مند شوید، باید صاحب دستگاهی با حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ باشید که بالاتر به آن اشاره کردیم.

با وجودی که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را یک بروزرسانی رایگان برای ویندوز ۱۰ اعلام کرده، اما از نظر تئوری یک آپدیت رایگان برای کاربران ویندوز ۷ تا ۸.۱ هم به حساب می‌آید چرا که این افراد می‌توانند بطور رایگان ویندوز ۱۰ را نصب کنند و پس از آن، به سراغ بروزرسانی سیستم خود به ویندوز ۱۱ بروند. با این وجود هنوز نمی‌دانیم راه مستقیمی برای آپدیت رایگان ویندوز ۷ تا ۸.۱ به ویندوز ۱۱ وجود دارد یا خیر.

قیمت ویندوز ۱۱ اورجینال

اما سوال اصلی قیمت ویندوز ۱۱ چقدر است؟هزینه لایسنس ویندوز ۱۱ چقدر است؟ علاوه بر این ، آیا ویندوز ۱۱ یک نسخه رایگان از ویندوز ۱۰ است؟

مانند ویندوز ۱۰ که برای کاربران ویندوز ۷ ، ۸ و ۸.۱ به صورت رایگان قابل ارتقا بود ، مایکروسافت ویندوز ۱۱ را به صورت رایگان به کاربران ویندوز ۱۰ ارائه می دهد. با این حال ، حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز ۱۱ ممکن است برخی از کاربران موجود در ویندوز ۱۰ را مجبور کند که فعلا ویندوز خود را بروزرسانی نکنند.

سیستم مورد نیاز نصب ویندوز 11

توجه داشته باشید که اگر کامپیوتر شما در یکی از موارد گفته شده هم قدرت کمتری داشت بهتر است فرایند آپدیت و نصب ویندوز جدید را انجام ندهید.

  • پردازنده یا CPU : پرازنده دو هسته ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز برای ورژن 32 بیتی و پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز برای ورژن 64 بیتی به بالا نیاز است.
  • گرافیک یا VGA : کارت گرافیکی که حداقل از رزولوشن 1024 x 768 پشتیبانی کند.
  • حافظه موقت یا RAM : حداقل 2 گیگابایت به بالا برای هر دو ورژن (32 و 64 بیتی)
  • فضای ذخیره سازی یا HDD : حداقل 15 گیگابایت فضای آزاد برای نصب (البته توجه داشته باشید که برای فایل دانلودی ویندوز 11 هم مقداری فضا نیاز است)
  • توجه داشته باشید که برای بروزرسانی ویندوز به نسخه 11 ، حتما لازم است از قبل نسخه 10 ویندوز بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما نصب باشد.

در این سیستم عامل باید پردازنده ۶۴ بیتی داشته باشید و مایکروسافت نمی‌خواهد نسخه ۳۲ بیتی ویندوز ۱۱ را منتشر کند، اما همچنان می‌توان از اپ‌های ۳۲ بیتی روی آن استفاده کرد.
حداقل مقدار فضای ذخیره‌سازی موردنیاز ۳۲ گیگابایتی در ویندوز ۱۰ حالا به ۶۴ گیگابایت افزایش یافته است. این مسئله برای رم نیز صادق است و دیگر دستگاه‌های دارای ۲ گیگابایت رم نمی‌توانند به جدیدترین نسخه ویندوز مجهز شوند. اگر دستگاه شما از بایوس UEFI با پشتیبانی از Secure Boot و TPM 2.0 بهره نمی‌برد، مایکروسافت هیچ تضمینی در اجرای صحیح ویندوز ۱۱ نمی‌دهد.

هزینه لایسنس و بروزرسانی ویندوز 11

طی یک سال پس از انتشار ویندوز 11 ، کاربران سیستم عامل های ویندوز 10 ، ویندوز 7 و ویندوز فون 8.1 می توانند ویندوز 11 را به صورت رایگان با به روزرسانی های نرم افزار واقعی نصب کنند. در صورت استفاده از پیشنهاد رایگان به مدت 12 ماه ، اگر تصمیم دارید کامپیوتر خود را دوباره به روز کنید ، دیگر مجبور به پرداخت ویندوز نخواهید شد. این پیشنهاد فقط برای یک سال معتبر است.

تغییرات وامکانات جدید در ویندوز 11

۱. تغییرات منوی استارت
یکی از مهم‌ترین تغییرات ظاهری ویندوز ۱۱ مربوط به منوی استارت آن است. در نسخه‌های مختلف ویندوز آیکون مربوط به این منو در سمت چپ تسک‌بار قرار داشت اما حالا مانند ویندوز ۱۰X به بخش میانی راه پیدا کرده است. همچنین به جای آیکون زاویه‌دار موجود در ویندوز ۱۰، حالا در نسخه‌ی جدید، این آیکون کاملا متقارن است.

یکی دیگر از تغییرات هم مربوط به خود این منو است. در ویندوز ۱۰ قابلیت Live Tiles به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که اطلاعات مختلفی را در این محیط به‌صورت پویا نمایش دهند. اما دیگر خبری از این قابلیت نیست و فقط می‌توانیم آیکون‌های کوچک و ثابتی را مشاهده کنیم. در پایین این منو هم شاهد قسمت recommended هستیم که به‌عنوان میان‌بُر، فایل‌ها و برنامه‌هایی که به‌تازگی استفاده شده‌اند را نمایش می‌دهد.

۲. بهبود امکانات قابلیت Snap
یکی از بهترین قابلیت‌های ویندوز ۱۰ ویژگی Snap Assist برای تقسیم و مدیریت پنجره‌ها است که با تقسیم صفحه‌نمایش به دو نیمه یا چهار بخش کمک می‌کند کاربر بتواند در یک لحظه، با چندین اپلیکیشن به صورت هم‌زمان کار کند. حالا در ویندوز ۱۱ مایکروسافت امکانات مربوط به این مشخصه را افزایش داده است. در ویندوز ۱۱ با قرار دادن ماوس بر آیکون مربوط به بزرگ کردن پنجره، چندین گزینه‌ی مختلف را برای چینش پنجره‌ها مشاهده می‌کنید.

۳. ساده‌تر شدن تسک‌بار
در ویندوز ۱۰ در حالت پیش‌فرض بخش جست‌وجو فضای قابل توجهی از فضای تسک‌بار را اشغال کرده است اما در ویندوز ۱۰ تمام آیکون‌های در بخش مرکزی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و فضای اشغال شده توسط آن‌ها هم تفاوتی با یکدیگر ندارد. به همین خاطر حتی در حالت پیش‌فرض هم کاربران در تسک‌بار به فضای بیشتری دسترسی دارند.

۴. حذف کورتانا از تسک‌بار
به صورت پیش‌فرض تسک‌بار ویندوز ۱۰ حاوی آیکون کورتانا است که می‌توانید برای انجام کارهای مختلف از آن‌ها استفاده کنید. اما با ساده شدن بخش جست‌وجو، مایکروسافت آیکون مربوط به این دستیار هوشمند را از تسک‌بار حذف کرده است ولی همچنان می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید. روی هم رفته اگرچه این دستیار هوشمند طی سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده، ولی همچنان نسبت به نمونه‌های رقیب حرف زیادی برای گفتن ندارد.

۵. ویجت‌ها
اگرچه در تسک‌بار ویندوز ۱۱ اثری از کورتانا دیده نمی‌شود، اما در عوض یک عضو جدید به نام «ویجت‌ها» (Widgets) به این بخش اضافه شده است. هنوز معلوم نیست که مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای این بخش جدید دارد اما فعلا با کلیک بر روی آن شاهد منوی جدید حاوی بخش‌هایی مانند اخبار، وضعیت سهام و آب‌وهوا هستیم که مدتی قبل همراه با آپدیت جدید ویندوز ۱۰ به آن اضافه شده است. به نظر می‌رسد این منو به‌عنوان منبعی برای گجت‌های مختلف ویندوز انجام وظیفه خواهد کرد. در هر صورت باید منتظر بمانیم تا ببینیم مایکروسافت چه رویکردی در قبال آن اتخاذ می‌کند.

۶. آیکون‌های جدید و دیگر تغییرات رابط کاربری
از دیگر تغییرات ظاهری کوچک می‌توانیم به گرد شدن لبه‌های پنجره‌ها و همچنین آیکون‌های جدید اشاره کنیم. احتمالا کمتر کاربری متوجه گرد شدن لبه‌های پنجره‌ها می‌شود اما آیکون‌های جدید توجه زیادی را جلب می‌کنند. در ضمن باید به تصاویر پس‌زمینه‌ی جدید هم اشاره کنیم که جذابیت بصری این سیستم‌عامل را افزایش می‌دهند.

تغییر نکردن اپلیکیشن‌ها

طبق بررسی‌های صورت گرفته، این نسخه به غیر از تغییرات ظاهری تفاوت خاص دیگری نسبت به ویندوز ۱۰ ندارد. این یعنی محدودیتی برای برنامه‌های ۳۲ بیتی اعمال نشده و برخلاف انتظارات محیط مایکروسافت استور هم مانند سابق است. در هر صورت همان‌طور که گفتیم، ویندوز ۱۱ در اصل یک آپدیت برای تغییر ظاهر ویندوز ۱۰ است و به همین خاطر به غیر از تغییرات ظاهری نباید انتظار ارائه‌ی دیگر ویژگی‌های جدید را داشته باشیم.

بر اساس اخبار و شایعات، ویندوز 11 در ماه اکتبر امسال (مهر و آبان) به طور رسمی منتشر خواهد شد. علاوه بر این تمام کاربرانی که از ویندوز 10 استفاده می‌کنند نیز می‌توانند دستگاه خود را به صورت رایگان به نسخه بعدی ارتقا دهند.

آپدیت و آپگرید در ویندوز 11

برخلاف ویندوز ۱۰ که هر سال دو آپدیت بزرگ دریافت می‌کند، مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ رویه‌اش را تغییر داده و می‌خواهد هر سال تنها یک آپدیت اصلی برای برای سیستم عامل جدیدش منتشر کند. با توجه به چنین رویکردی، انتظار می‌رود هر آپدیت قابلیت‌های بیشتری نسبت به بروزرسانی‌های دوگانه‌ای داشته باشد که در ویندوز ۱۰ شاهدش بودیم.

زمان انتشار ویندوز ۱۱

مایکروسافت می‌خواهد نسخه عمومی ویندوز ۱۱ را در تعطیلات سال جاری میلادی، نوامبر یعنی آبان تا آذر ماه منتشر کند. البته از هفته آینده نسخه آزمایشی یا تستر آن منتشر خواهد شد.

علاوه بر این ، دومین به روزرسانی عمده برای ویندوز ۱۰ وجود دارد که قرار است در اواخر سال جاری ارائه شود. از ویندوز 10 نسخه 21H2 به عنوان یک اصلاح اساسی بصری در ویندوز 10 ، با نام رمز Sun Valley نام برد. اکنون ، با ویندوز 11 که مخلوط شده است ، بسیاری بر این باورند که به روزرسانی 21H2 ممکن است به عنوان ویندوز 11 به پایان برسد ، البته ، این حدس و گمان از طرف ما است.

گفتنی است مایکروسافت بیشتر درآمد مربوط به ویندوز را از طریق فروش لایسنس‌های سازمانی و مجوزهای مربوط به سازندگان لپ‌تاپ‌ها به دست می‌آورد. بنابراین فروش این سیستم‌عامل به کاربران معمولی درآمد بسیار ناچیزی برای این شرکت دارد و به همین خاطر نسخه‌ی جدید ویندوز را مانند نسل قبلی به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

ویندوز اورجینال؛ بهترین انتخاب ممکن

محصولات اوریجینال و ویندوز قانونی برای شما امنیتی را در هنگام کار با رایانه فراهم می‌کند که نظیر آن را ممکن است قبلا تجربه نکرده باشید. با وجود به روزرسانی‌های مداومی که شرکت مایکروسافت برای ویندوزهای قانونی و محصولات اوریجینال فراهم می‌کند، می‌توانید مطمئن تر از همیشه به انجام کارهای مهم، بانکی و امنیتی خود بپردازید و کمتر نگران سرقت اطلاعاتتان باشید. همینطور با توجه به ویندوزهای کرک‌شده‌‌ای که در دسترس است، می‌توان به طور قاطع گفت که ایجاد مشکل در سیستم و ویندوز شما به راحتی می‌تواند اطلاعاتتان را از بین ببرد و ممکن است دیگر نتوانید آنها را بازیابی کنید. در صورتی که در هنگام استفاده از نسخه‌ی اوریجینال و قانونی ویندوز، می‌توانید از قابلیت‌های ذخیره‌ی ابری مایکروسافت استفاده کنید و تمام اطلاعات خود را در محلی امن بدون هیچ تهدیدی حفظ کنید.

با اینکه در ایران انتخاب محصولات اوریجینال و قانونی می‌تواند سخت باشد اما اگر از افرادی هستید که به حریم شخصی خود و اطلاعاتی که در اختیار دارید، ارزش قائل هستید و دوست دارید بهترین استفاده را از بزرگترین و محبوب‌ترین سیستم عامل جهان ببرید، بنابراین تهیه ویندوز اوریجینال و قانونی می‌تواند انتخابی باشد که یک بار انجام می‌دهید و برای مدت‌ها از مزیت‌های آن استفاده می‌کنید. مایکروسافت لایسنس انواع مختلفی از نسخه‌های ویندوز را با قیمتی به صرفه برای شما فراهم می‌کند تا از تجربه‌ای امن، به روز و کامل برخوردار شوید.

در صورت تمایل به خرید لایسنس اورجینال و مادام العمر ویندوز 10 و دریافت آنی جهت فعالسازی ویندوز خود می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

جهت مشاهده قیمت و خرید انواع نسخه های لایسنس ویندوز 10 اورجینال اینجا کلیک بفرمایید

مایکروسافت لایسنس به عنوان تنها عرضه کننده رسمی محصولات اصلی مایکروسافت در ایران مفتخر به ارایه لایسنس اورجینال ویندوز 11 در زمان انتشار نسخه نهایی در سراسر جهان به طور همزمان در ایران می باشد.

همچنین مایکروسافت لایسنس اولین تامین کننده رسمی لایسنس های محصولات مایکروسافت در ایران، ارایه دهنده لایسنس نسخه های مختلف لایسنس ویندوز اورجینال 10 ، ویندوز اورجینال 7 و ویندوز اورجینال 8 با پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند.

شرکت رایان‌نت (سهامی خاص) به عنوان اولین تامین‌کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner) با سابقه فعالیت نزدیک به یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین المللی شاخص و مطرح مستقر در ایران، مفتخر به ارایه تمامی محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به صورت مستقیم، با قیمت مناسب و بدون واسطه از طریق دفتر این شرکت (Talee Limited) در انگلستان به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت می باشد. با توجه به حجم موجودی شرکت تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده میشوند و دارای پشتیبانی و گارانتی مادام العمر این شرکت و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت میباشند، همچنین هیچ یک از محصولات ارایه شده توسط این شرکت از نوع OEM , Academic, Charity نبوده و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارایه می گردند.

برچسب ها: لایسنس ویندوز 11, قیمت ویندوز 11, ویندوز 11 اورجینال, آپدیت به ویندوز 11, آپگرید به ویندوز 11, آپدیت ویندوز ۱۱, خرید ویندوز 11, قیمت لایسنس ویندوز 11, فعال ساز ویندوز 11, دانلود ویندوز 11, اکتیو Windows 11, Windows 11, دانلود ویندوز 11, معرفی ویندوز 11, خرید ویندوز 11, لایسنس ویندوز 11, لایسنس Windows 11, تغییرات Windows 11, ویژگی های Windows 11, امکانات Windows 11, مزایای Windows 11, Windows 11 اورجینال, لایسنس اورجینال ویندوز 11, خرید اینترنتی Windows 11, نسخه نهایی ویندوز 11, لایسنس اصلی ویندوز 11, ارتقا ویندوز به نسخه یازده, ویندوز یازده, معرفی ویندوز یازده, لایسنس اورجینال ویندوز 11, خرید لایسنس ویندوز 11, آموزش نصب ویندوز 11, مزایای ویندوز 11, خرید نسخه اورجینال Windows 11, دلایل ارتقا به Windows 11, چرا ویندوز 11, فروش Windows 11, فعالسازی Windows 11, کد اکتیو Windows 11, معرفی Windows یازده, مایکروسافت ویندوز 11, Microsoft Windows 11, فعالسازی قانونی ویندوز 11, تفاوت ویندوز 10 و 11, دانلود رایگان ویندوز 11, پیش نمایش ویندوز 11, تصاویر ویندوز 11, راهنمای ارتقا به ویندوز 11, دلایل ارتقا به ویندوز 11, مایکروسافت ویندوز یازده, ویندوز Sun Valley, ویندوز 10x, معرفی ویندوز 10x, ویندوز 10x چیست,

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

4.7/5 - (8 نظر)

دیگر مطالب

مایکروسافت لایسنس به عنوان اولین تأمین کننده رسمی لایسنس‌های اصلی محصولات مایکروسافت و تنها همکار تجاری رسمی مایکروسافت در ایران (Microsoft Partner)، با سابقه فعالیت بیش از یک دهه در واردات عمده محصولات اورجینال مایکروسافت و همکاری با بیش از یکصد هولدینگ و سازمان دولتی، خصوصی و بین‌المللی شاخص و مطرح در ایران، با وجود تحریم های آمریکا، به واسطه شخصیت حقوقی مستقل خود در انگلستان Talee Limited، به عنوان Partner & Solution Provider رسمی مایکروسافت مشغول به فعالیت است. با توجه به حجم موجودی شرکت، تمامی محصولات به صورت فوری تحویل داده می‌شوند و دارای پشتیبانی، گارانتی و همچنین پشتیبانی فنی مایکروسافت هستند. علاوه بر این، لازم به ذکر است که هیچ یک از محصولات ارائه شده از نوع OEM ،Academic یا Charity نیستند و تمامی محصولات با لایسنس Retail و یا Volume License معتبر و قابل استعلام از مایکروسافت ارائه می‌شوند. مایکروسافت لایسنس به عنوان یک تأمین کننده رسمی، با فعالیت طولانی در ارائه محصولات اصلی مایکروسافت و تجربه ارائه خدمات به بسیاری از سازمان‌های خصوصی و دولتی برجسته کشور، افتخار دارد که تمام محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت را بدون واسطه و با شرایط تحویل آنی و با تضمین بهترین قیمت (بر اساس نوع لایسنس و شرایط استفاده) به صورت مستقیم عرضه نماید.

برخی از مزایای نسخه‌های اورجینال :

مشتریان ما:

خانه
فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من